Una nit per a la història. Just quan la gala s’estava acabant i tot es perfilava cap al triomf de LA LA LAND, concloent un palmarès que malgrat afavorir la pel·lícula de Chazelle, s’havia preocupat de repartir entre les altres candidates, ha arribat la bomba de la nit. Un error esperpèntic i vergonyós a la lectura de millor pel·lícula ha propiciat un gir final a la gala que ni el mateix Shyamalan podria haver escrit i que ha esdevingut el malson de l’equip de LA LA LAND així com del presentador Jimmy Kimmel, entre d’altres. L’escena és impagable i el moment, segurament el més històric dels 89 anys dels Òscars:

Deixant a banda l’esperpent final, indigne d’un show que se suposa està mil·limetrat i excecutat per professionals del màxim nivell, la gala ha estat d’allò més previsible i conservadora. Jimmy Kimmel ha executat a la perfecció el seu paper i la seva missió però com era previsible, no ha arriscat gents  i s’han trobat a faltar més paròdies o números musicals, imitacions o altres peces d’entreteniment. Entre alguna reivindicació política i la serietat amb la que alguns premiats han agraït el guardó, s’ha trobat a faltar més lleugeresa i alegria. Però en fi, no es pot tenir tot i menys encara quan la gala et regala un moment històric que tots recordarem sempre.

El palmarès definitiu, malgrat l’amarga sensació final, el lidera LA LA LAND amb 6 guardons. La segueix MOONLIGHT amb 3 (Millor guió adaptat, Millor actor secundari i Millor pel·lícula) i empatades a 2 guardons tenim HASTA EL ÚLTIMO HOMBRE i MANCHESTER FRENTE AL MAR, que s’ha endut 2 premis de molta qualitat com són Millor actor principal i Millor guió original. En clau catalana, no hem pogut tenir un moment històric i memorable a la categoria de millor curt. TIMECODE de Juanjo Giménez, ha perdut davant el curtmetratge hunagarès SING, que no partia com a favorit. Una pena que el miracle català no s’hagi pogut produïr.

El palmarès definitiu el teniu a continuació. Aviat anunciarem els guanyadors de la nostra Porra, que segur que ha patit també amb aquest final d’infart:

MILLOR PEL·LÍCULA
MOONLIGHT

MILLOR DIRECTOR
Damien Chazelle, per LA LA LAND

MILLOR ACTOR
Casey Affleck per MANCHESTER FRENTE AL MAR

MILLOR ACTRIU
Emma Stone per LA LA LAND

MILLOR ACTOR SECUNDARI
Mahershala Ali per MOONLIGHT

MILLOR ACTRIU SECUNDÀRIA
Viola Davis per FENCES

MILLOR GUIÓ ADAPTAT
Barry Jenkins i Tarell Alvin McCraney per
MOONLIGHT

MILLOR GUIÓ ORIGINAL
Kenneth Lonergan per MANCHESTER FRENTE AL MAR

MILLOR PEL·LÍCULA D’ANIMACIÓ
ZOOTRÓPOLIS

MILLOR PEL·LÍCULA DE PARLA NO ANGLESA
EL VIAJANTE (Iran)

MILLOR DOCUMENTAL
OJ: MADE IN AMERICA

MILLOR FOTOGRAFIA
Linus Sandgren per LA LA LAND

MILLOR MUNTATGE
John Gilbert per HASTA EL ÚLTIMO HOMBRE

MILLOR MÚSICA
Justin Hurtwitz per LA LA LAND

MILLOR DISSENY DE VESTUARI
Coleen Atwood per ANIMALES FANTÁSTICOS Y DONDE ENCONTRARLOS

MILLOR MAQUILLATGE I PERRUQUERIA
Alessandro Bertolazzi, Giorgio Gregorini i Christopher Nelson per ESCUADRÓN SUICIDA

MILLOR DISSENY DE PRODUCCIÓ
David Wasco i Sandy Reynolds-Wasco per LA LA LAND

MILLOR CANÇÓ
“City Of Stars”, de LA LA LAND

MILLOR CURTMETRATGE
SING

MILLOR CURTMETRATGE DOCUMENTAL
THE WHITE HELMETS

MILLOR CURT METRATGE D’ANIMACIÓ
PIPER

MILLOR SO
Kevin O’Connell, Andy Wright i Peter Grace per HASTA EL ÚLTIMO HOMBRE

MILLOR MUNTATGE DE SO
Silvaine Bellamare per LA LLEGADA

MILLORS EFECTES VISUALS
Robert Legato, Adam Valdez Andrew R. Jones i Dan Lemon  per EL LIBRO DE LA SELVA

Articles relacionats