Malgrat deixar-nos a tots bocabadats i amb ganes de més amb un primer tràiler que semblava recuperar l’estètica de les cintes originals més l’afegit d’una trama fosca i bèl·lica, ROGUE ONE: UNA HISTORIA DE STAR WARS sembla que no ha encantat als executius de la Disney. Segons informa la web americana Page Six -la mateixa que va anunciar Alden Ehrenreich com al nou Han Solo–després de veure el primer muntatge (la pel·lícula s’estrena a finals d’any) la companyia mare de LucasFilm no està molt contenta amb el to de la pel·lícula i vol canviar tot el possible per a fer-la més propera en esperit a EL DESPERTAR DE LA FUERZA i en definitiva més atractiva per a totes les edats.

star-wars-rogue-one-felicity-jones-force-change

I és per això que Disney ha ordenat el rodatge de noves escenes, el que es coneix a la indústria americana com a “reshoots”. La informació a més, específica que no es traca de “reshoots” qualsevols, sinó de “quatre cares setmanes de rodatge planificades pel proper juliol”. De moment, l’única explicació oficial l’ha donada la mateixa companyia de Mickey Mouse i no deixa de ser l’esperat comentari corporatiu on s’indica que tot estava planificat feia temps, entra dins la normalitat i que confien plenament amb la pel·lícula i el seu director. Si bé és cert que els tant infames “reshoots” són des de fa anys el pa de cada dia per a qualsevol blockbuster de grans magnituds, aquests solen venir acompanyats de cert “run-run” i mala maror que pot acabar ferint de mort a la pel·lícula, sobretot si són cars i duren bastantes setmanes. Sinó que li diguin a 4 FANTÁSTICOS i al seu director Josh Trank.

Rogue One: A Star Wars Story(Donnie Yen)Ph: Film Frame©Lucasfilm LFL

Els “reshoots” però molts cops poden ser coses planificades i tant rutinàries com plans de segona unitat, fons per a efectes especials, plans/contraplans per a reforçar certes escenes del muntatge i un llarg etcètera. El problema bé quan poden significar canvis bruscos, que sovint es diferencien de la resta del film i sobretot quan l’ordre bé donava més per imposició corporativa que no pas per una necessitat orgànica de la pel·lícula. La notícia és preocupant en aquest sentit i és que si a la llarga qui posa els calers acaba imposant coses així al director de torn, perquè hi confia amb ell en primer terme? Gareth Edwars en aquest cas, ja venia amb certa fama de poc amic d’ingerències externes. L’altre punt de preocupació és l’obsessió que sembla denotar la Disney per repetir l’èxit d’EL DESPERTAR DE LA FUERZA a base de calcar elements del film. Primer, perquè estem parlant de STAR WARS, on l’element risc a nivell de taquilla és gairebé mínim i més després que l’episodi 7 de J.J. Abrams hagi obert el meló de la nova fornada de films de manera tant exitosa. I segon, perquè, quin sentit té començar a produir spin offs d’aquest univers, destinats a explorar noves històries des d’òptiques, tons, temàtiques i gèneres diferents, si al final, el que volen els responsables màxims és copiar  un model preestablert i repetir-lo contínuament? Realment aquí rau la clau de l’èxit comercial?