Avui Àngel Sala ha fet pública part de la nova programació que formarà part de la propera edició del Festival de Sitges, que aquest any fa homenatge al món oníric. Grans noms ressonen com Roland Emmerich, Jean Luc-Godard o David Cronenberg. I una selecció de cinema asiàtic ben sucosa pels més fanàtics. Us deixem amb el comunicat que s’ha fet públic fa unes hores. Nosaltres ja en tenim ganes:

El director, productor i guionista alemany Roland Emmerich, gran representant del cinema d’acció i catàstrofes i autor de títols tan populars comIndependence DayGodzilla2012StargateAnonymous,El día de mañanaAsalto al poder Soldado universal, rebrà el Gran Premi Honorífic del Festival a la seva propera edició, que tindrà lloc del 3 al 12 d’octubre. Sitges 2014 tindrà també com a protagonistes directors consagrats com Jean-Luc Godard i David Cronenberg amb les seves últimes obres, així com l’esperada presentació deMusarañas, la cinta de terror psicològic produïda per Álex de la Iglesia. 

Roland Emmerich rebrà homenatge i premi per la seva carrera

Sitges 2014 oferirà Adieu au langage, l’últim treball, sofisticat i suggerent de Jean-Luc Godard, el geni de la nouvelle vague, que demostra seguir en plena forma, ara experimentant amb el 3D en una història plena de metàfores i lladrucs de gos. David Cronenberg arriba a Sitges 2014 amb el seu retrat decadent de la indústria cinematogràfica, Maps to the Stars, una sàtira sense compassió amb un repartiment de luxe format per Julianne Moore, Mia Wasikowska, Robert Pattinson i John Cusack. El cineasta belga Fabrice Du Welz, vell conegut del Festival, on va guanyar l’any 2003 el Méliès d’Argent pel seu primer llargmetratge, Calvaire, torna per a presentar Alleluia, la seva particular visió dels tristament famosos “assassins de la lluna de mel” dels anys quaranta als Estats Units. Com Du Welz, un altre bon representant de la Generació Sitges és Jim Mickle (We Are What We AreStake Land), que enguany visitarà Sitges amb Cold in July, una venjança sagnant, mostra del millor cinema independent nord-americà.

El nou treball de David Cronenberg

 

Jonathan Glazer aterrarà a Sitges 2014 amb l’esperada Under The Skin, un drama de ciència ficció protagonitzat per una alienígena Scarlett Johansson. El director de Birth (Sitges 2004) firma en aquesta ocasió una cinta visualment poderosa amb una mirada molt particular sobre l’espècie humana. Igualment estimulant resultarà l’adaptació de Dostoievski que proposa Richard Ayoade amb The Double, una comèdia negra interpretada per Jesse Eisenberg i Mia Wasikowska. La reconeguda autora de còmics Marjane Satrapi estrenarà The Voices, una comèdia negra on Ryan Reynolds intenta ocultar un cadàver, que la directora iraniana presenta a Sitges després de la seva bona acollida a Sundance. Del mateix festival nord-americà arriba The Guest, el més nou d’Adam Wingard, que s’endinsa en la història d’un exsoldat que desencadenarà la violència en tornar de la guerra, i que ha estat comparada amb Drive. Alexandre Bustillo i Julien Maury, directors de Livid, porten Aux yeux des vivants,una altra inquietant mostra del terror francès. L’horror també estarà garantit amb It Follows, de David Robert Mitchell, un film esgarrifós que va impactar a Cannes 2014.

Sitges es projecta com un festival on hi conviuen els monstres clàssics amb els seus mateixos alter-egos passats pel sedàs més iconoclasta. Tradició fantàstica i la modernitat més transgressora s’uneixen per reinventar subgèneres immortals com el cinema de vampirs. I aquest 2014 en tenim dos exemples clars. D’una banda, A Girl Walks Home Alone At Night, una meravellosa reinterpretació del mite del vampir encarnat en una adolescent americana d’origen iranià, que ha triomfat a Cannes. Rodada en llengua farsi, és obra de la jove realitzadora Ana Lily Amirpour i compta amb Elijah Wood com un dels seus productors. L’altre exemple entre aquestes propostes regeneratives dels no-morts és la comèdia negra neo-zelandesa i fals documental What We Do In The Shadows, dirigida per Taika Waititi i Jemaine Clement.

UNDER THE SKIN, nou treball de Jonathan Glazer

El cinema català i espanyol tindrà un protagonisme destacat a Sitges 2014. A més de comptar amb [REC]4: Apocalipsis, de Jaume Balagueró, com a pel·lícula inaugural, i amb La distancia, de Sergi Caballero, el Festival estrenarà Musarañas, una cinta de terror psicològic ambientada en la postguerra que recupera el fantàstic i gòtic clàssic ibèric. Es tracta de la primera pel·lícula finançada per la nova productora d’Álex de la Iglesia i Carolina Bang, Pokeepsie Films, i que està dirigida per Juanfer Andrés i Esteban Roel. La protagonitzen un bon nombre de cares conegudes: Macarena Gómez, Carolina Bang, Luis Tosar o Hugo Silva.

Com ja és habitual, el Festival exhibirà una bona mostra del millor cinema asiàtic, amb un grapat de títols molt esperats pels seguidors més fidels del gènere. Des de Hong-Kong (amb la inestimable col·laboració de la Hong Kong Economic and Trade Affairs Office) arriben That Demon Within, de Dante Lam; The Midnight After, de Fruit Chan, i Aberdeen, de Pang Ho-Cheung. Corea del Sud aportarà les cintes A Hard Day, de Kim Seong-hun; Mad, Sad & Bad, d’Avie Luthra, i l’últim film de Kim Ki-duk,One on One, que narra la persecució de l’assassí d’una nena. Del Japó arriba la darrera cinta de Takashi Miike (Gran Premi Honorífic a Sitges 2013): The Mole Song: Undercover Agent Reiji, la història d’un oficial de policia infiltrat en una banda de mafiosos. Amb accent japonès també hi seran R100, d’Hitoshi Matsumoto, l’adaptació a l’acció real del famós manga Lupin the 3rd, dirigida per Ryuhei Kitamura i distribuïda a l’Estat espanyol per Mediatres Estudio, i la molt controvertida The Torture Club, de Kota Yoshida.

Nick Cheung repeteix a les ordres de Dante Lam a THAT DEMON WITHIN

La nova secció Blood Window, orientada al cinema fantàstic llatinoamericà, inclourà l’últim treball d’Adrián García Bogliano, Late Phases, on un veterà de guerra haurà de lluitar, en la seva última batalla, contra un home llop. L’argentí Martín Desalvo presentarà El día trajo la oscuridad, sobre el terror que provoca un brot de ràbia en un petit poble, i l’uruguaià Gustavo Hernández arribarà amb Un dios local, un film d’esperit experimental i arriscat.

Per la seva banda, la secció Brigadoon presenta en aquesta edició una programació en la qual destaca Bombshell Bloodbath, un títol dirigit per Brett Mullen i influenciat per pel·lícules de zombies italianes com Nueva York bajo el terror zombie o La invasión de los zombies atómicos. Per la seva part, els productors executius de The Ring presenten Dark Awakening, thriller sobrenatural dirigit per l’especialista en maquillatge Dean Jones.

Els documentals també tindran una notable presència en aquesta secció: Vicente Aranda. 50 años de cine, dels germans Francisco i Javier Prada, repassa la carrera cinematogràfica del realitzador català. Per altra banda, Eurocine 33 Champs Elysées, de Christophe Bier, és un treball centrat en la mítica productora francesa Eurocine, factoria molt lligada a l’obra dels cineastes Jesús Franco i Jean Rollin. Brigadoon també oferirà un cicle de pel·lícules en homenatge a l’actor Craig Hill, que va morir el passat mes d’abril. En aquesta edició, el Premi Nosferatu recaurà en l’actriu María Kosty, dedicada a la professió des de finals dels anys seixanta i amb una forta presència en el cinema fantàstic i de terror espanyol dels setanta.

El Phonetastic Sitges Mobile Film Festival celebrà enguany la segona edició com a aparador de la producció audiovisual rodada en tabletes i smartphones. El seu web (www.phonetasticfestival.com) és la via de recepció de treballs arribats d’arreu del món. Les sèries televisives de gènere tornaran a tenir la seva destacada presència al Festival, amb un espai, programació i secció pròpia: Serial Sitges.

Us mantindrem informats de més novetats!