Uns cabells blaus i una mirada penetrant són suficients perquè la jove Adèle es quedi parada enmig del carrer i se senti irremediablement seduïda per una jove de qui encara no sap gaire cosa. De la mateixa manera, m’aprop a la pel·lícula atreta per una llista interminable de qüestions superficials que, en realitat, poc tenen a veure amb ella. I així com Adèle i Emma es van coneixent i enamorant al llarg de la seva relació, jo descobresc en LA VIDA DE ADÈLE una obra arriscada, transparent i honesta que resulta ser una de les més brillants representacions de l’amor de la història del cinema.

slide_316622_2899346_free

I és que LA VIDA DE ADÈLE és una pel·lícula sobre el creixement, més que sobre l’homosexualitat. I és una història que parla més de passió que de sexe, més de solitud que de parella i que defineix l’estimació a partir de les incerteses. En una atmosfera en què ni la felicitat és sempre plena ni les conviccions són sempre encertades, Adèle es veu obligada a gaudir de petits instants de plenitud que contrasten, de manera constant, amb la immensitat de tots els problemes que l’envolten i amb tota la inseguretat que l’acompanya en el seu dia a dia. La senzillesa i el realisme amb què es componen les escenes de la vida quotidiana d’Adèle fan que la pel·lícula resulti propera a l’espectador i, alhora, es converteixi en una reconstrucció profunda i valenta de les pors i alegries d’una jove adolescent que, amb 17 anys, s’enamora per primera vegada.

foto-la-vida-de-adele-3-647

Les brillants interpretacions d’Adèle Exarchopoulos i Léa Seydoux fan gairebé impossible no sentir-se captivat pels personatges que interpreten. L’una, innocent, sensible, carismàtica i atenta; l’altra, reflexiva, decidida, intel·lectual i enlluernadora. I entre ambdues, els nervis, les pors i la fascinació de qui ha trobat per primera vegada un motiu per sentir-los. Des del primer petó fins a la brega que acaba amb Emma engegant Adèle de casa seva, Abdellatif Kechiche aconsegueix que sempre hi sigui present una fortíssima càrrega emocional, i ho fa sense recarregar, escollint sempre la subtilitat i els detalls per donar sentit a les imatges que destria.

15

A l’inici de la pel·lícula, durant una classe de literatura el professor planteja una qüestió que és present durant tot el llargmetratge: el cor pesa més o menys després d’haver conegut l’amor? Hi perdem o hi guanyem quan ens enamorem? LA VIDA DE ADÈLE no pretén donar-li resposta, però posa de manifest, i de manera excepcional, la necessitat existencial de la pregunta.

VALORACIÓ: 9/10

Articles relacionats

Una Resposta

  1. Els millors films del 2013 | La Casa De Vidre

    […] Guanyadora de la Palma d’Or de Canes i una de les pel·lícules més comentades de l’any, LA VIDA DE ADÈLE és també una de les més lúcides històries d’amor dels últims temps. Una adolescent que s’enamora d’una altra i descobreix no sols la passió més desmesurada sinó també els turments i les inseguretats de l’estimació més profunda , aquella que marca de manera ineludible els destins de les persones que la senten. Abdellatif Kechiche composa una pel·lícula carregada de realisme i transparència, amb detalls subtils i delicats que, juntament amb les immillorables actuacions d’Adèle Exarchopoulus i Léa Seydoux, fan de LA VIDA DE ADÈLE una de les obres més emocionants i extraordinàries de 2013. Podeu llegir la nostra crítica aquí. […]